Egy, a Magyar Kerékpárosklub megbízásából készített felmérés szerint a bicikliző magyarok 47 százaléka használta kerékpárját közlekedési és/vagy túrázási célra 2013 szeptemberében. Budapesten valódi biciklis „boom”-ról tanúskodnak az adatok: a fővárosban a megkérdezettek minden eddiginél magasabb aránya, egyharmada kerékpározott, és minden negyedik budapesti használta biciklijét közlekedésre. Országosan a megkérdezettek 10 százaléka túrázott kerékpárjával, ugyanez az arány Budapesten 24 százalék volt, ami szintén a valaha mért legmagasabb arány.
A Bosch által fejlesztett, és a Miskolcon, illetve Hatvanban gyártott hajtással épített elektromos bringákat 2011 óta itthon is számos fórumon bemutatták, tavaly pedig a Hajtás Pajtásnál, Magyarország legrégebbi biciklis futárszolgálatánál tesztelték, és az extra igénybevétel során sikerrel vették az akadályokat.
Idén a Bosch szeretné továbbfejleszteni az eBike-ot: a második generációs fejlesztés a második negyedévben indul. Az úgynevezett előfejlesztési szakasz már hónapok óta zajlik, melynek aktív részese a Budapesti Fejlesztési Központ 5 fős mérnökcsapata is. A fiatal fejlesztők fő feladata az eBike motor gyártási költségének csökkentése, hiszen ez által növelhető majd a termék versenyképessége. A Bosch a fejlesztéseknek köszönhetően ugyanis azokat a potenciális vevőket is szeretné megcélozni, akik kevesebb pénzt szánnak eBike vásárlásra.
innoportal.hu
2024.01.29.
A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs (NKFI) Alap 2024. évi Programstratégiáját ismertető videóban a miniszter bejelentette: a Nemzeti Tudománypolitikai Tanács jóváhagyta a 2024-es Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap programját.
Tovább »